Verhaal Klaar Campinggeheimen

duimelot

Superlid
Deel 4 ?
Ik lees het graag want ik had in 1972 10 jaar oud ook een luier aan dag en nacht op de camping.
Ik verlang zo terug naar die tijd.
Ik droeg een soort plastic slip met papieren inlegger. Dat was extra dik.
Ik liet dat niet weten maar het voelde geweldig van molnlycke of hoe schrijf je dat?
 
Deel 4

Als ik ze zo weg zie lopen valt me iets op aan Steve. Hij is een kop groter dan Jake, draagt dezelfde kleding maar zijn sportbroek valt heel anders. Het lijkt net of hij zijn shirt in zijn broek heeft maar dat valt eroverheen. Even moet ik denken aan het pak luiers dat ik ze zag kopen in de supermarkt, was dat voor hem bedoeld? Hij moet kennelijk even krabbelen op zijn rug. Als ik het shirt omhoog zie gaan zie ik heel duidelijk de bovenkant van een pull-up. Snel duwt hij het shirt weer over zijn broek. Hij loopt een beetje zwalkend verder.

Ik kijk om me heen of de anderen het misschien ook gezien hebben maar vader zit de krant te lezen en ma is met Thymen en Kim bezig in de voortent. Ik pak mijn Harry Potter boek en ga verder lezen.

Na een gezellige BBQ gaan we nog een avondwandeling maken in de omgeving. Weer valt me op hoe groot de camping is, het duurt echt een tijdje om van het terrein af te komen. Er zijn een hoop andere kinderen en als ik zie hoe vaak Thymen hoi zegt tegen een hoop anderen dan moet hij al heel wat vriendjes hebben gemaakt.

Als we weer terug zijn bij de caravan mag ik nog een paar uurtjes lezen. Het is een boeiend boek maar na een tijdje zie ik in mijn ooghoek dat Steve en zijn vader voorbij lopen. Ze groeten vriendelijk. Steve heeft nu een spijkerbroek aan en groene polo. Nu zie ik eigenlijk niets opvallends, had ik het dan toch verkeerd vanmiddag? Steve struikelt bijna en omarmt zijn vader. Maar niet teveel staren, dat gaat opvallen. Ze lopen rustig verder.

Ik heb niet door dat het al bijna half elf is als mijn moeder zegt dat ik naar bed moet. Thymen en ik gaan weer gezamenlijk tanden poetsen. Het is er een drukte van jewelste met allemaal jauwende en spelende kinderen. Thymen klaagt “die kinderen zijn jonger dan ons maar wij moeten naar bed” “ach, in Nederland liggen we er nog vroeger in.” Thymen blijft boos kijken. “Ga klagen bij ma” besluit ik maar of hij dat zal doen.

Eenmaal in mijn tent probeer ik zo snel, en geluidsloos, mogelijk om mijn luier om te doen. Dat lukt me aardig vind ik zelf. Nog even denk ik terug aan Jake en Steve en wat ik vandaag gezien heb. Misschien durf ik Jake er naar te vragen. Al denkend val ik gauw in een diepe slaap.

De volgende ochtend staan er twee jongetjes hun tanden te poetsen als ik het toiletgebouw in kom. Eenmaal in het douchehokje trek ik snel mijn luier los. Een van de jongetjes moet lachen en roept “pannolino” nu moet het andere jochie ook lachen en ze roepen nog iets in het Italiaans als ze het gebouw weer uitlopen. Ik neem maar een extra lange douche. Shit, betrapt!

Bij het ontbijt komt Jake naar me toegelopen. Hij vraagt of ik mee ga zwemmen. Mijn moeder zegt dat ik zo naar hun toe kom als we uitgegeten zijn. Ik eet snel door, trek nog sneller mijn zwemshort aan, pak een handdoek en ren naar de caravan van Jake. Zijn vader zit een Engelse krant te lezen, zijn moeder een boek. Steve schijnt nog uit te slapen. Jake en ik lopen dus gezamenlijk naar het zwembad en hij praat weer honderduit terwijl ik maar de helft begrijp. Maar hij is ook grappig want ik moet vaak om hem lachen.

Het is heerlijk bij het zwembad. Erin en eruit, over de glijbaan, kijken wie het langste en het verste onder water kan zwemmen. Maar ook lekker is het bij de strandbedden. Rustig even liggen, nouja Jake kan haast niet stilliggen.

Als we er al een halve dag zijn en even rustig in een hoekje zitten durf ik het te vragen. “Is your brother in diapers?” Hij kijkt me een beetje vragend aan, zo van hoe weet jij dat. Dan twijfelt hij wat en dan gaat hij praten. “We call them nappies” diapers is een Amerikaanse term. Er volgt een heel verhaal met wat medische termen maar zijn broer is motorisch minder sterk waardoor hij vaker valt en ook geen bal kan raken en hij heeft een “bladder control problem”. Hij voelt niet altijd dat hij moet plassen en daarom draagt hij pull-ups.

Even voel ik me heel schuldig dat ik ernaar gevraagd heb. Jake vraagt me het geheim te houden en het echt niemand te vertellen. Dat beloof ik uiteraard. Misschien helpt het als ik mijn geheim ook deel. Ik zeg “I wear nappies at night. I wet the bed.” Jake kijkt een beetje verrast dan schiet hij op geeft me een high five en roept “Me too!” Dus toch. Hij rukt aan m’n hand zodat ik wel moet gaan staan en duwt me het water in.
 
Laatst bewerkt:
Deel 5

Na nog wat ravotten gaan we naar de caravan van Jake. Zijn ouders zitten tijdschriften te lezen en Steve zit met zijn telefoon te spelen. Hij heeft een rood voetbalbroekje aan dat zijn pull-up niet echt lijkt te verbergen. En hij is nat aan de bobbel aan de voorkant te zien. Ik let er maar niet op maar dit is nou precies de reden waarom ik in de auto geen voetbalbroekjes aan zou doen.

Hun ouders zijn heel aardig. Ze praten wat trager en luider zodat ik ze goed kan volgen en willen alles van me weten. Ik probeer ze uit te leggen dat ik naar de HAVO ga maar het schoolsysteem in Engeland is heel anders dat het voor hun moeilijk te begrijpen is. Ik begrijp dat Jake en Steve naar dezelfde school gaan maar dat ze daar in een systeem met jaren werken. Maar ze verschillen maar een jaar. Dat begrijp ik niet helemaal.

Steve schiet op uit zijn stoel en loopt snel de caravan in. Een verschoning misschien? Na een tijdje komt hij weer de caravan uit met een andere broek aan. Onder die korte spijkerbroek valt de pull-up zeker niet op. Hij loopt met een dikke vuilniszak naar de vuilcontainer tegenover de caravan en gaat dan weer verder met z’n telefoon.

De ouders vragen ook naar mijn hobby’s. Als ik vertel dat ik gamen leuk vind en vaak Fortnite speel kijkt Steve op van zijn telefoon. Hij speelt thuis ook vaak Fortnite. Hij heeft meer Victory Royals dan ik en we vergelijken favoriete landingsplaatsen. We wisselen usernames uit zodat we samen kunnen spelen als we weer thuis zijn.

Jake vraagt of wij morgen ook meedoen met de speurtocht. Thymen had eerder tegen mij gezegd dat hij mee wilde doen. Misschien kunnen we een team vormen. Steve lijkt dat ook leuk. We spreken af dat we morgenavond in ieder geval de speurtocht doen maar waarschijnlijk zien we elkaar daarvoor ook wel weer.

We nemen afscheid en met een vrolijk gevoel huppel ik terug naar onze caravan. Dit was een leuk dagje met Jake.

Bij onze caravan is ma al bezig met het avondeten. Ik moet Thymen gaan zoeken en zeggen dat we gaan eten. Ik ga als eerste bij de speelplaats kijken maar daar is hij niet te zien. Gisteren ging hij met een jongen vissen, misschien zijn ze bij het water. Ik ben er nog niet eerder geweest maar ik kan het stroompje met gemak vinden. Daar staat een jongen te vissen en zie ik ook Thymen rondlopen met stenen. Ik roep Thymen. Ze draaien zich om. De jongen lacht naar me maar met een beetje een besmuikte lach. Thymen zou toch niet verteld hebben? Ze zeggen nog wat tegen elkaar en dan komt Thymen mijn kant op.

Bij het eten zijn Thymen en Kim erg uitgelaten. Ik laat het aan me voorbij gaan want ik ben best een beetje moe. Ma haalt haar hand door mijn haar en langs mijn wang en vraagt “Gaat het mannetje?” “Ja, ik ben alleen een beetje moe” “Ja je bent druk in de weer geweest met Jake. Een aardige jongen lijkt me.” Dan vertel ik dat heel zijn familie aardig is. “Steve speelt ook Fortnite en na de vakantie gaan we een keer als duo spelen.” “Och wat leuk, je maakt echt vriendjes.” Dat beide jongens ook luiers dragen vertel ik (nog) maar niet, zeker niet waar Thymen en Kim bij zijn.

Als Thymen en ik ’s avonds voor het naar bed gaan onze tanden gaan poetsen zie ik daar volgens mij het jochie dat vanmorgen “pannolino” riep. Hij kijkt me met een brede grijns aan. Ik reageer er maar niet op en hij laat me gelukkig met rust.

Eenmaal in mijn tent valt mij op dat een luier een stuk uit de verpakking steekt. Zo heb ik het pak nooit staan. Ik laat ze er altijd goed in zitten. Is Thymen soms in mijn tent geweest?
 

rog

Superlid
Wat een een klifhanger :danssuper leuk verhaal en ook zo leuk te lezen, hoe andere kinderen het ervaren wat je zelf ook hebt.

ik denk dat de Itiliaanse jongen hem gevolgd is en naar de luiers gezocht heeft.
Kim of Thijmen zullen het thuis vast al een x gezien hebben.
 
Deel 6

Ik storm m’n tent uit, zo de voortent van m’n ouders in waar moeder staat. Ze kijkt verschrikt op. Ik roep “Thymen heeft aan m’n luiers gezeten.” Thymen die in zijn slaapcabine ligt roept “Wat praat je nou man. Ik ben niet in je tent geweest.” Moeder kijkt me vragend aan want het klinkt wel heel geloofwaardig. Ik zeg: “Ik heb zelf gezien hoe die jongen waarmee je ging vissen naar me keek. Hij weet het.” Thymen zegt ter verdediging “ik heb hem verteld dat je luiers draagt maar geen luier laten zien ofzo. Hij heeft ook beloofd het geheim te houden.” Moeder kijkt wat geschokt: “Dat doe je toch niet. Alleen Mark vertelt het aan anderen wanneer hij dat wil. Niet jij!” “Ok mam”

Verward loop ik naar mijn tent terug. Ik geloof Thymen. Hij is niet in mijn tent geweest. Kim dan misschien? Zij ligt al te slapen. Ma heeft beloofd het haar morgen te vragen.

In mijn tent kleed ik me snel uit en nog sneller doe ik mijn luier om. Dan duik ik diep in mijn slaapzak. Maar niet teveel denken aan wie er aan mijn luiers gezeten heeft. Misschien vergis ik me wel en heb ik gisteravond eentje meegetrokken. Voldaan denk ik terug aan de leuke dag met Jake en Steve en voordat ik het weet slaap ik.

Rond een uur of vier schrik ik wakker. Ik heb kennelijk liggen woelen en het voelt of mijn luier wat losjes zit. Ook ben ik nat. Ik pak een handdoek en leg deze onder me neer. De natte luier vang ik op in de handdoek en met doekjes veeg ik mijn kruis schoon. De vuile luier vouw ik met de doekjes erin op en stop ik in een plastic zak. Ik pak een schone luier en doe hem voorzichtig om zodat die steviger zit dan de vorige. Nu gauw verder slapen.

Als ik net weer comfortabel in mijn slaapzak lig hoor ik dat verderop een luier verschoond wordt. Aan het gebrabbel te horen is het Marieke. Heb ik haar ouders op een idee gebracht met mijn verschoning? Zouden ze mij gehoord hebben?

Echt slapen doe ik niet meer. Ik doezel soms wat weg. Toch schrik rond een uur of acht wakker omdat ik beweging bij mijn tent hoor. Zachtjes wordt de rits van mijn tent open gedaan. Zijn mijn ouders, broertje of zusje al op? Meestaal slapen die uit. Dan gaat de rits weer een stukje omlaag en dan weer omhoog. Dan zie ik een duimende Marieke verschijnen met enkel een onderbroekje aan. Ik ga wat dieper in mijn slaapzak liggen en rits hem goed dicht. De handdoek gooi ik over het pak luiers. “Hoi” roep ik zachtjes en ik zwaai wat. Ze zwaait terug en zet een stapje in de tent. Oei wat nu? “Nee, nee, blijf maar daar.” Ik hoor de grote voetstappen van haar vader “Kom maar Marieke. Laat die jongen nog maar lekker slapen.” Hij bukt, pakt haar arm en kijkt mij ook even aan “Sorry, ze is helemaal geïntegreerd door je tentje. Gistermiddag moest ik haar hier ook al weg halen. We zullen er beter op letten. Sorry!” “Het geeft niet hoor” stamel ik. Ondertussen is mijn gezicht vuurrood. Als ze weglopen plas ik van schrik mijn luier vol en probeer ik nog wat te slapen.
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Veel bekends in dit leuke verhaal omdat ik zelf tot m'n 16e in bed heb geplast en wij ook altijd gingen kamperen. Maar ik merkte net wel een grappig verschil op tussen Mark en mij (afgezien dan van het feit dat ik altijd een plasticbroekje aan moest over mijn luier en Mark kennelijk niet).

Als ik 's nachts wel eens nat wakker werd ging ik me echt niet midden in de nacht verschonen, maar draaide me nog eens om en sliep verder. En 's morgens plaste ik vaak nog eens lekker mijn luier vol als ik toch nog niet op hoefde te staan.... Ik denk dat wel meer bedplassers dat deden!
;)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: vino
Bovenaan